Unreal Engine 5.4 Yayınlandı

Geçtiğimiz ay gerçekleştirilen State of Unreal GDC 2024 etkinliğinde ilk kez 1943: Rise of Hydra oyunu ile yetenekleri gösterilen Unreal Engine 5.4 yazılımı artık geliştiricilerin kullanımına sunulmuş durumda.

Unreal Engine 5.4, oyuncuları yakından ilgilendirecek olan gelişmiş performans iyileştirmelerine sahip. Performans konusunda yetersiz kalan oyun motoru üzerine kurulu birçok oyun, mevcut nesil konsollarda zorluk çekiyor ve PC’de iyi çalışabilmek için ciddi donanımlar gerektiriyor. Unreal Engine 5.4 ise mevcut donanımlarda 60 FPS deneyimlerini daha ulaşılabilir hale getirmeyi amaçlıyor. Epic ayrıca gölgelendirici derlemesinde iyileştirmeler yaptıklarını ve son yıllarda bazı Unreal Engine oyunlarını rahatsız eden sinir bozucu takılmaları ortadan kaldırdıklarını belirtiyor.

Epic’in açıklaması şu şeklde: “60 Hz deneyimlerini hedefleyen birçok geliştiriciyle, UE 5.4’te görüntü oluşturma performansını iyileştirmek için önemli çaba harcadık. Bu, daha yüksek derecede paralelleştirmeyi mümkün kılmak için sistemlerin yeniden düzenlenmesini ve donanım ışın izlemesine GPU örneği ayırmanın eklenmesini içeriyor; bu özellik artık ek ilkel türlerden ve optimize edilmiş bir Yol İzleyiciden de yararlanıyor. Gölgelendirici derlemesinde daha fazla optimizasyon yapıldı ve bu da proje pişirme sürelerinde dikkate değer bir iyileşme sağladı.”

Görsel doğruluğu artırmak için tasarlanmış birçok yeni özellik de mevcut. Nanite, aşırı miktarda işlem gücü tüketmeden inanılmaz ince ayrıntılar ve zemin kaplaması oluşturabilen “Uyarlanabilir Mozaikleme” ve . çok gerçekçi ve dinamik duman ve bulutlar üretebilen “Heterojen Hacimler”i ekliyor. Epic’in motor içi Geçici Süper Çözünürlük yükseltmesi de iyileştirildi ve geliştiricilere yapay zeka ve makine öğrenimi araçlarını Unreal Engine 5’e kolayca takmaları için daha fazla seçenek sunuldu.

Tüm değişikliklerin tam özetini bu adresten inceleyebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir