Sinop Sahil Belediyeler Birliği’ne Milyonluk Çevre Ceza
Sinop'ta bulunan Sahil Belediyeler Birliği Katı Atık Düzenli Depolama ve Bertaraf Tesisi, çevreye zarar veren çöp suyu sızıntısı nedeniyle ağır bir ceza aldı. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, tesisin aynı ihlali tekrar etmesi sonucunda 1 milyon 678 bin lira para cezası uyguladı. Bakanlığın yaptığı açıklamaya göre, Sinop İl Müdürlüğü ekipleri, tesisin denetimi sırasında önemli bir bulguya ulaştı. Denetimler sonucunda, çöp sızıntısının yerel dereye karıştığı tespit edildi. Bu durum, Çevre Kanunu çerçevesinde, tesis için iki katı yaptırım uygulanmasına sebep oldu. Ayrıca, olayla ilgili sorumlular hakkında Sinop Cumhuriyet Başsavcılığı'na suç duyurusunda bulunuldu. Bu durum, çevre koruma alanında alınacak tedbirlerin ne kadar…




