Mersin’de Ormanlık Alanlara Giriş 30 Ekim’e Kadar Yasaklandı
Mersin Valiliği, son dönemde artan sıcak hava koşulları ve yangın tehlikesi nedeniyle ormanlık alanlara girişleri 30 Ekim tarihine kadar yasaklama kararı aldı. Bu kapsamda, ateş yakmak, havai fişek kullanmak ve kıvılcım çıkarabilen ekipmanlarla çalışma gibi faaliyetler de kısıtlandı. Yaz aylarında meydana gelen yüksek sıcaklıklar ve düşük nem oranı, orman yangınlarını tetikleyebileceği için yeni önlemler alındığı ifade edildi. Valilikten yapılan açıklamada, bu yasakların yangın riskini azaltmak amacıyla alındığı belirtildi. Ormanlık alanlara yalnızca özel izinle av faaliyeti yürüten kişilerin girişi serbest olacak. Ayrıca, ormanlık alanlarda ateş yakmanın yasak olduğu ve orman sınırlarına 4 kilometre mesafede havai fişek, dilek balonu gibi yanıcı maddelerin…


