SGK Uzmanından Önemli Uyarı: 2008 Sonrası Memurlar Emeklilikte Ciddi Kayıplar Yaşayabilir
Devlet memurlarının emeklilik sistemi, 2008 yılından sonra önemli değişikliklere uğradı. SGK Uzmanı Özgür Erdursun, özellikle 1 Ekim 2008 tarihinden sonra göreve başlayan memurların, aynı pozisyonda ve benzer maaşlarla çalışsalar bile, emekli aylıklarının eski memurlara göre daha düşük olabileceğini vurguladı. “Farklı Maaş, Farklı Emeklilik” Erdursun, 30 Eylül 2008 tarihine kadar göreve başlayan memurların 5434 sayılı yasa kapsamında “eski memur” statüsünde değerlendirildiğini, 1 Ekim 2008 sonrası atananların ise 5510 sayılı yasaya tabi olduğunu açıkladı. Eski sistemde emekli aylıklarının hesaplanmasında derece, kademe, ek gösterge ve makam tazminatı gibi unsurların dikkate alındığını belirtti. Yeni sistemde ise hesaplamanın büyük ölçüde prime esas kazanç üzerinden yapıldığını…



