UAEA’dan BAE’deki Nükleer Santrale Yönelik Saldırıya Sert Tepki
Birleşmiş Milletler'in nükleer enerji ile ilgili en yetkili kurumu olan Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) Başkanı Rafael Mariano Grossi, Birleşik Arap Emirlikleri'nde (BAE) bulunan Barakah Nükleer Enerji Santrali'nin yakınlarına 17 Mayıs'ta gerçekleştirilen saldırının "son derece endişe verici" olduğunu vurguladı. Grossi, "Orta Doğu'daki durum" başlığı altında gerçekleştirilen Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi (BMGK) toplantısında önemli açıklamalarda bulundu. Grossi, Barakah Nükleer Enerji Santrali'nin stratejik bir konumda olduğunu belirterek, "Burada bir saldırının sonuçları son derece ciddi olabilir. Bu tesis, faaliyet gösteren bir nükleer santral ve reaktörler binlerce kilogram nükleer madde içermektedir" ifadelerini kullandı. Ayrıca, santrale doğrudan bir isabetin, yüksek miktarda radyoaktif madde salınımına neden…




