Ankara’da KKTC ile Enerji İşbirliği Zirvesi: Türkiye’den Kıbrıs’a Doğalgaz Hattı
Ankara'da gerçekleştirilen enerji zirvesinde, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) ile Türkiye arasında önemli gelişmeler yaşandı. Zirveye katılan Cevdet Yılmaz, KKTC’ye deniz altından doğalgaz boru hattı döşenmesi için haziran ayında önce mutabakat zaptı, ardından da hükümetler arası bir anlaşmanın imzalanacağını duyurdu. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, geçtiğimiz ay KKTC’ye doğalgaz hattı döşenmesine yönelik çalışmaların başladığını açıklamıştı. BOTAŞ’ın bu projeyi yürüttüğünü belirten Bayraktar, toplantıya katılan Başbakan Ünal Üstel ile birlikte KKTC’ye yönelik enerji projelerini masaya yatırdıklarını ifade etti. Cevdet Yılmaz, KKTC’ye entegre elektrik hattı projesinin devam ettiğine dikkat çekerek, Rum ve Yunan yönetimlerinin Türkiye'nin Avrupa Birliği ile bağlantıları nedeniyle siyasi…



