‘Nissibi Köprüsü ile 5,9 Milyar Lira Tasarruf ve Ulaşımda Kolaylık’
22 Mayıs 2026 tarihinde Bakan Uraloğlu, Nissibi Köprüsü’nün açılışının 11. yılı dolayısıyla bir yazılı açıklama yaptı. Uraloğlu, 21 Mayıs 2015 tarihinde hizmete giren köprünün, Güneydoğu Anadolu bölgesindeki kara yolu ulaşımında kritik bir geçiş noktası oluşturduğunu belirtti. Atatürk Barajı'nın su tutulmasıyla birlikte yıllarca feribotla sağlanan Adıyaman-Diyarbakır ulaşımının, Nissibi Köprüsü sayesinde kesintisiz hale geldiğini vurguladı. Bakan Uraloğlu, “Diyarbakır’ın batı kıyısındaki illere ve Adıyaman’ın doğusundaki bölgelere ulaşımı 40 kilometre kısaltan bu köprü, feribotla seyahat süresini yaklaşık bir buçuk saat azaltıyor. Nissibi Köprüsü, açıldığı günden bu yana toplamda 6,9 milyon araç tarafından kullanıldı. Bu süreçte sağlanan tasarruf ise zamandan 3,3 milyar lira, akaryakıttan ise…




