Microsoft’un DirectSR görüntü yükseltme API’si, FidelityFX Super Resolution (FSR) 3.1 desteği kazandı. Bir süre detaylarından bahsettiğimiz DirectSR, geliştiricilerin oyunlardaki üç önemli grafik yükseltme teknolojisinin tümünü destekleyecek şekilde programlamalarına yönelik bir programlama arayüzü.
- DLSS, FSR ve XeSS Bir Arada: Microsoft DirectSR Nedir?
Yeni destekle birlikte FSR 3.1’i oyunlara entegre etmek daha kolay olacak. Microsoft’un API’si, DirectX12 oyunları için oyun geliştiricilerin tek bir kod yolu ile birden fazla yükseltme aracı için destek sağlamasına olanak tanıyor. Yani sadece FSR değil, DLSS ve XeSS de dahil olmak üzere üç çözümü etkin bir şekilde birleştirerek geliştiricilerin üç yükseltme aracını da tek bir API ile desteklemesi mümkün.
DirectSR ilk sürümlerinde FSR 2.2 için yerel desteğe sahipti, Intel ve NVIDIA desteği ise ek sürücüler gerektiriyordu. Yeni FSR 3.1 desteği de aynı şekilde DirectSR çalışma sürecine dahil edildi ve yalnızca API’nin en yeni önizleme sürümlerine güncelleme gerektiriyor. Daha iyi zamansal farkındalık sayesinde FSR 3.1, gelişmiş gölgelenme azaltma ve daha az titreme veya parıltı sunuyor.
AMD’nin FidelityFX sayfasında şu ana kadar FSR 3 desteğine sahip yalnızca 43 oyun listeleniyor. DirectSR’nin FSR 3.1 desteği, muhtemelen aracı uygulamak için çok daha kolay bir iş akışı ve AMD kullanıcıları için daha geniş bir üst düzey yükseltme desteği ile birlikte gelecek.